تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 10:52
کد خبر : 41006

جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا پایان یافت

جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا پایان یافت

جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان با عنوان رودو با معرفی آثار برتر و تجلیل از پدیدآورندگان آنها در آستارا پایان یافت.

جارستان:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا غروب جمعه در آئین اختتامیه این جشنواره در سالن شهرداری آستارا گفت: آثار رسیده به این جشنواره، توسط سه داور از استان های گیلان و تهران داوری شد و نمایشنامه های رز سفید اثر سیامک حسن زاده و زندگی بدون زنان اثر پریسا قاسمی به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب کردند و هیات داوران هیچ اثری را به عنوان مقام سوم انتخاب نکردند.
شاپور تشرینی با اشاره به اینکه رودو نام قله کوهی در آستاراست، اظهار کرد: فراخوان این جشنواره در دی ماه سال گذشته به همت انجمن هنرهای نمایشی آستارا صادر و ۱۰ اثر از هشت هنرمند گیلانی به دبیرخانه آن ارسال شده بود.
وی بیان کرد: خوشبختانه هنر نمایش در آستارا به واسطه تلاش های هنرمندان این عرصه، جایگاه خود را بین مخاطبان پیدا کرده و برخی از نمایش ها به مدت یک ماه به صورت مستمر با استقبال تماشاگران اجرا می شود.
وی ادامه داد: جشنواره نمایشنامه نویسی رودو برای دومین سال پیاپی در شهرستان آستارا برگزار شد و در سال های آینده نیز با مشارکت هنرمندان و مسئولان در سطح منطقه ای و ملی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: نویسندگان در بخش های مختلف به موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با بهره گیری از زبان هنر می پردازند و این امر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود.

سامان ساسانیان افزود: نویسندگان نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند و نگاهی به تاریخ کشور نیز خود گویای این جایگاه ارزشمند است و در طول تاریخ قلم و نویسندگی همواره در میان مردم ایران اعتبار خاصی داشته است.

وی بیان کرد: مهمترین سوژه‌ها در واقع مهمترین مسائل جامعه هستند و نویسندگان و صاحبان قلم باید به آن توجه داشته باشند زیرا نویسندگان دیده بان های اجتماع هستند.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.